title
title
title
title
title
title
מבזקי התנועה הקיבוצית 14.2.14

חינוך בלי התיישבות

השבוע אושר בישיבת ממשלה הרכבו של הוועד המייעץ לשר החינוך ולמערכת החינוך. מתוך 34 חברות וחברים בוועד לא נבחר ולו חבר או חברת קיבוץ אחד ואין נציגה או נציג לחינוך ההתיישבותי. מזכ"ל התנועה הקיבוצית, איתן ברושי כתב בתחילת השבוע מכתב חריף לשר החינוך ח"כ הרב שי פירון ובו בקשה ודרישה להכניס לוועד נציגות ראויה לחינוך ההתיישבותי הפועל ב10 אחוזים מהאוכלוסייה בישראל. הנציגה אותה מציעה התנועה הקיבוצית לחברות בוועד היא ראשת מחלקת החינוך של התנועה הקיבוצית, הד"ר גבי אסם. עד כה לא התקבלה תשובתו של שר החינוך.

 

כנס חשוב של מחלקת החינוך : הכרה בחינוך הקיבוצי התיישבותי

כארגון ילדים ונוער

מוזמנים: מנהלי קהילות ומזכירי קיבוצים, מנהלי מערכות החינוך החברתי ומנהלי חינוך כולל בקיבוצים, מנהלי מחלקות חינוך ומנהלי יחידות  נוער במועצות האזוריות

 הכנס יתקיים ביום ראשון 2 במרץ 2014 ל' אדר א' תשע"ד באולם הכנסים, קיבוץ שפיים ומהווה הזדמנות לשיח פנימי של התנועה הקיבוצית וחיצוני למשרדי הממשלה  כביסוס פעולתנו כרשת וכבסיס להקמת תשתית הכרחית לפעולת ארגון הילדים ונוער.  הכנס יעסוק בעולמות התוכן של החינוך הקיבוצי התיישבותי כפי שיעוגנו בתקנת הארגון.

 

אסור לבנות ואסור לתכנן

תמ"א 35 :החלטה הרסנית לתנועה הקיבוצית

כחלק מהמאבק על יכולתה של התנועה הקיבוצית לצמוח, לגדול ולהיבנות הבהיר השבוע מזכ"ל התנועה, איתן ברושי  במכתב ששלח לשר הפנים ח"כ גדעון סער כי לא נוכל לקבל ולחיות בשלום עם ההחלטה על תכנית המתאר הארצית (תמ"א 35) שגוזרת על קיבוצי התנועה שיתוק והקפאה (איסור על קיבוצים לגדול מעל כמות חברים מסוימת וזאת ללא התחשבות בגודלו הנוכחי של הקיבוץ או בצרכי הקליטה והצמיחה שלו )  "זהו עוד ניסיון מרושע ואכזרי לחסל את התנועה הקיבוצית ואת תנועת ההתיישבות כולה. החזיתות הרבות בהן אנחנו נאלצים להיאבק על חיינו ויכולתנו לצמוח לא ישברו אותנו. אנחנו נשים סוף להתייחסות המביכה אותה אנו חווים כל העת ממשרדי הממשלה ומהפקידים העוינים השולטים בהם באופן לא דמוקרטי ולא ראוי". מההחלטה נפגעים עשרות קיבוצים, גדולים וקטנים, שסיכוייהם לגדול ייחסמו על ידי החלטות שרירותיות ולא מציאותיות אלה.

 

המאבק על הבית

הכנסים האזוריים הסתיימו. השבוע ביקר מטה המאבק באזורי הנגב, מילואות, הגליל העליון ועמק הירדן בהם התקיימו כנסים רבי משתתפים בארגונם והובלתם של מלווי האזורים :רננה יעקב, יענקל'ה שצרנסקי ואיציק עוז (דרום ונגב), ריי רותם (גליל עליון) ערן גליק  (עמק הירדן) וליאת פאר (גליל מערבי) גם בכנסים אלה נוצרה תחושת שותפות ומחויבות יחד עם ביקורת ודיאלוג אמתי שהתנהל בתוכם. ממלאי התפקידים, ראשי המועצות האזוריות ואף חברי כנסת שנכחו בכנסים הביעו כולם את רצונם להגיע במהרה לפתרון והסכם ראוי בין התנועה הקיבוצית ומאות קיבוציה בדרום במרכז ובצפון לבין רשות מקרקעי ישראל ומשרד השיכון.

בימים האחרונים נעשים מאמצים אינטנסיביים להגיע להסכמים והבנות ומתקיימות שיחות אינספור בין מטה המאבק התנועתי לבין גורמים שונים ברשות ובמשרד השיכון. לאחר שנדחתה ישיבת מועצת מקרקעי ישראל שהייתה אמורה לדון בנושא נפתח חלון זמן ומאמצים חדש לגיבוש הסכמות והבנות. יחד עם זאת, חייב להיות ברור לחברות וחברי הקיבוצים כולם כי אם לא יתקבלו תוצאות רצויות המביאות לידי פתרון בר מימוש את שאלות היתרי הבנייה והצמיחה נצא כולנו למאבק נחוש והחלטתי על זכותנו לחיות ולבנות בביתנו.

שתהיה לכולנו שבת שלום!

כתבות מן האתר

ארכיון

ארכיון