title
title
title
title
title
title
מבזקי התנועה הקיבוצית 7.2.14

קפה ברבדים

ביום שני האחרון יצא מטה התנועה הקיבוצית, כמידי שבוע, לביקור באחד מקיבוצי התנועה. הביקור שתוכנן ואורגן על ידי המלווה האזורי, איציק עוז, הפגיש את חברי וחברות המטה עם צורות שיתוף וניהול חדשות ומורכבות אותן מנהל קיבוץ רבדים בעשות האחרון. נפגשנו עם בעלי התפקידים כדי ללמוד ולהעמיק באתגרים וביתרונות.

 

המאבק על הבית – כנסים אזוריים ועדכון חשוב

גם השבוע פעל צוות הקרקעות של התנועה הקיבוצית, בראשותו של איתן ברושי, מזכ"ל התנועה, ללא לאות. הצוות הגיע לכנסים בשלושה אזורים שונים. לכל אחד מהכנסים הגיעו משתתפים רבים ואולמות ארגוני הקניות התמלאות בשיחות מרתקות על עתיד התנועה,  נושאי קרקעות ובנייה ובתחושת מאבק תנועתי אליו חוברים כוחות ואנשים רבים. את הכנסים המרשימים הפיקו בעמל רב מלווי האזורים : עוזי שמש (עמק יזרעאל), איציק עוז ורננה יעקב (דרום) וליאת פאר (גליל מערבי). בכנסים נראתה השתתפות מרשימה של מנהלי ארגוני הקניות, מנהיגויות הקיבוצים השונים וראשי המועצות.

במהלך השבוע התקיימו שיחות בלתי פוסקות בין מטה התנועה וצוות הקרקעות לבין הגורמים הבכירים ביותר בממשלת ישראל. כתוצאה מהמו"מ האינטנסיבי החליט שר השיכון לדחות את סעיף הדיון במועצת מקרקעי ישראל אשר עוסק בשאלת הבנייה בקיבוצים לאמצע מרץ. דחייה זו נובעת מההבנה כי על מנת להתקדם לעבר פתרון נחוץ עוד זמן למידה והעמקה בפרטים ובאפשרויות. אנחנו רואים את הדחייה כפרי חיובי של מאמץ מרוכז. כמו כן, הבטיחו שר השיכון וראש רשות מקרקעי ישראל כי לא תעלה לשולחן המועצה הצעה שלא תוסכם על ראשי התנועה הקיבוצית.

מפגש ייחודי של מדור הגיל הרך

מעל 300 מחנכות ומחנכים, רכזי יחידות חינוך לגיל הרך ומנהלי מחלקות חינוך במועצות האזוריות גדשו את אולם הכנסים בקיבוץ שפיים השבוע בכנס מרשים ומרגש בניצוחן של ד"ר גבי אוסם, מנהלת מחלקת התרבות וחלי זלינגר מנהל מדור הגיל הרך בתנועה הקיבוצית. באירוע התקיימו דיונים ופאנלים על ייחודו של החינוך הקיבוצי, האתגרים הערכיים והארגוניים העומדים לפניו ותפקידם של המחנכת והמחנך בתוכם.

 

מגעתון באהבה

כמידי שנה קיימה להקת המחול הקיבוצית את הגאלה המסורתית שלה בחסותה של פטרונית הלהקה וידידת התנועה הקיבוצית הגב' רעיה  שטראוס. מאות רבות של חברי קיבוצים וידידי הלהקה נאספו בהיכל התרבות של הרצליה כדי להוקיר את פועלה של הלהקה ולחוות ערב מרגש של מחול ויצירה. אמירה תאומי, מנכ"לית הלהקה הדגישה בברכתה את תרומתה של התנועה הקיבוצית לקיום הלהקה ובתוך כך את תרומתם של איתן ברושי מזכ"ל התנועה ושל מרקי לוי מנכ"ל התנועה שליווה בשנים האחרונות את שיקומה וצמיחתה של הלהקה. בערב המרגש נכחו שרת התרבות, הגב' לימור לבנת ומנכל"ית משרדה הגב' אורלי פורמן.

 

קיבוצניקים וקיבוצניקיות במגזר הציבורי

התנועה הקיבוצית רואה חשיבות בהשתלבות חבריה בהנהגה הציבורית, הקיבוצית והחינוכית ופועלת בכמה מישורים להשגת מטרה זו.ניתן להשיג פרטים וקריטריונים למלגות באתר התנועה הקיבוצית תחת הכותרת – מלגות.

כתבות מן האתר

ארכיון

ארכיון