title
title
title
title
title
title
מבזקי התנועה הקיבוצית 9.1.2014

‏09 ינואר 2014 ‏ח' שבט תשע"ד


 

בחודש הקרוב נקיים כנסי הסברה אזוריים וכנס אחד ארצי בנושא הבניה בקיבוצים ואלה ישמשו אותנו גם כהיערכות למאבק ציבורי, אם הדבר יידרש. לכנסים מוזמנים חברי הקיבוצים, ממלאי תפקידים ונפגעי מדיניות המינהל בקיבוצים.   

מועדי הכנסים:

כנס קיבוצים ארצי- מועדון צוותא תל-אביב 29/1 ביום ד', בשעה 10:00.

במפעלי "גרנות", יום ג', 14/1 בשעה 15:00.

ב"משקי עמק יזרעאל", יום ב', 2/2 בשעה  15:30.

בבניין "משקי הדרום", יום ד', 5/2 בשעה  17:00.

באולם כנסים "מילואות": 6/2 בשעה 13:00.

בקיבוץ להב: לקיבוצי "משקי הנגב", יום א', 9.2 בשעה 15.00

לקיבוצי הגליל העליון, יום ג', 11/2 בשעה  15:00בבניין המועצה האזורית.

בקיבוץ גשר: לקיבוצי עמק הירדן, המעיינות ודרום רמת הגולן ביום ה', 13.2

הציפייה במטה התנועה היא ללקיחת אחריות והשתתפות בכנסים ובמאבק הציבורי של כל מזכירות קיבוץ והנהגה מקומית, משום חשיבותו. ולהשתתפותם של כמה שיותר חברי קיבוצים, ממלאי תפקידים, ומשפחות מ"נפגעי מדיניות המינהל" בשנה האחרונה. חברים המוכנים לקחת חלק פעיל במאבק, מוזמנים לכתוב לכתובת urik@tkz.co.il  או לטלפון 03-6925325. השבוע עדכן המזכ"ל איתן ברושי במכתב לקיבוצים על המהלך שמובילה התנועה להפסקה, לאלתר, של מדיניות 'הקפאת' היתרי הבנייה לעשרות קיבוצים מאז ספטמבר 2012. "אנו פועלים מול הממשלה בכל הגזרות והמישורים, ונחושים להביא להסדר קבע טוב לקיבוצים כבר בחודשים הקרובים. הבהרנו לממשלה כי לקיבוצים יש את הזכות והחובה להתפתח, והאינטרס לצמיחת הקיבוצים הוא אינטרס לאומי", כותב ברושי.

מפגש עם שר האוצר: אמש אירח שר האוצר יאיר לפיד את מזכ"לי התנועה הקיבוצית והמושבית, איתן ברושי ומאיר צור, ומזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אבו וילן. השתתפו גם יועציו של לפיד, ביניהם אורי שני. בפגישה הוצגו לשר נתוני החקלאות הישראלית והישגיה, המשק הקיבוצי והמושבי, והועלו שורה של נושאים כמו משק המים, מכסי מגן להגנה על הייצור המקומי ופרנסת היישובים, מחקר ופיתוח, עובדים זרים ועוד. בנוסף, העלה ברושי בקשה להשיב לספר תקציב המדינה את תקצוב פרויקט שיקום תשתיות פיזיות ביישוב הוותיק בהיקף של 100 מיליון לשנת 2014 (לפיד הבהיר כי הנושא ייבדק). בקשה נוספת מלפיד הייתה להתערב בנושא עצירת הבנייה בקיבוצים, כחלק מהיעדים הלאומיים עליהם הוא מופקד, בעזרה לקדם את מסלול שיוך הדירות הנוסף שצפוי להיות מוצע על ידי משרד השיכון ורשות מקרקעי ישראל, ולהציג לשר את עמדות התנועה בנושא לפני חתימתו על החלטות מועצת מקרקעי ישראל בנושאים הנוגעים לקיבוצים. לפיד הבטיח שיעמוד אתנו בקשר בנושא הזה.

מידע לחיילים והוריהם: 1) בנות הנמצאות כעת בעיצומה של שנת השרות (י"ג) ומתגייסות בהמשך השנה- יזומנו החודש למיונים לתפקידים שונים. 'חלון' המיון הגדול הבא יתקיים בחודש יולי. חשוב לדעת: אם מוותרים על התפקיד המוצע- למהר ולשלוח פקס ויתור דחוף למס' 03-7388880. 2) מרבית בנות שנת השרות קיבלו דחית גיוס עד דצמבר 2014 אולם המועד עשוי להידחות בהתאם לתפקיד ולשיבוץ. חשוב ביותר להעביר כבר עכשיו בקשה  להקדמת גיוס מספטמבר ואילך. 3) מחלקת הביטחון מזמינה את  כל הש.ש (בנים ובנות) להם פטור משרות בצה"ל והשלימו את תהליך ההתנדבות, להיעזר בנו בשיבוץ לתפקידים מעניינים ומאתגרים. מוזמנים לעשות כך גם תלמידי י"ב להם פטור משרות בצה"ל ומעוניינים להתנדב אליו. הסתייעו בנו ! מציעים נוקי גולדפישר (052-2751575) ויואב מרגלית (050-5550300).

עולים לגליל: השבוע ביקר צוות מטה התנועה בקיבוצים חניתה ועברון. על הארגון עמלו רכזי האזור ליאת פאר ועוזי שמש, ועל הפרק נדונו סוגיות שונות בתחומי קהילה, חברה וכלכלה.

ביקורת: דרושים ארבעה חברים חדשים לוועדת הביקורת של התנועה הקיבוצית. חברי קיבוץ המעוניינים בהצטרפות, ולהם ניסיון ניהולי- קיבוצי, רצוי בתחום הביקורת או במינהל, מוזמנים לפנות אליה לכתובת  sol@almog.org.il.

 

סוף שבוע נעים ושבת שלום,

אביב לשם דובר התנועה הקיבוצית 

כתבות מן האתר

ארכיון

ארכיון