title
title
title
title
title
title
מבזקי התנועה הקיבוצית 1.11.13

השבוע: בין תל קציר לברוקלין, עולים על מדים, קרקע, חינוך, ו...מוטיבציה

 

צה"ל יסייע לתנועה בקשר עם בני קיבוץ בשירות קבע, בהסברת השרות הצבאי, ובמהלך להעלאת מספר בני קיבוצים בפיקוד הזוטר ובקבע ארוך. על כך סוכם בפגישה בין תא"ל גדי אגמון ראש חטיבת התכנון ומנהל כוח אדם במטכ"ל, למזכ"ל התנועה ונציגי מחלקות החינוך, משימות והביטחון. הפגישה עם אגמון נערכה כחלק מסדרת פגישות עם קצינים בכירים בצה"ל. אגמון פרגן, ואמר כי הנתונים מראים כי בני קיבוצים הם המובילים גם היום במוטיבציה ובשרות ביחידות הקרביות. בהתייחסו לבקשותינו, סוכם כי אגף כוח אדם יסייע במהלך התנועתי לעידוד בני קיבוץ לצאת לקצונה ולהישאר בקבע ארוך טווח, יתמוך בקיום כנס לבני קיבוץ קצינים ובקבע, יאשר מסירת נתוני המתגייסים לפי בתי ספר וקיבוץ, ובהמשך מסגרת שנת השרות.

חינוך: 60 חברי צוות ההיגוי רחב בחסות מחלקת החינוך נפגשו לדון בהכרת המדינה ומשרד הכלכלה  בייחודיותו של החינוך הקיבוצי והגדרתו כ"ארגון מפעיל". המשימה היא אחד מיעדי מחלקת החינוך. המכילה ומכירה בחינוך הבלתי פורמאלי בקיבוצים וביישובי המרחב הכפרי, דבר שיקל כלכלית על קיומן של המערכות בקיבוצים. בפעילות בקבוצות נכתבו טיוטות של הגדרת ייחודו של החינוך הקיבוצי ואלה יגובשו במפגש הבא למסמך אחד. 

צוות: הקרקעות התנועתי נפגש עם ד"ר גיא רוטקופף מנכ"ל משרד המשפטים. בפגישה דיווח לו איתן ברושי מזכ"ל התנועה על המגעים מול "צוות בנצי ליברמן" שהסמיך שר השיכון, לגיבוש מסלול שיוך דירות נוסף לבחירת הקיבוצים, במטרה לסיים את המשבר בנושא היתרי הבניה וחידוש הבנייה בקיבוצים. מנכ"ל משרד המשפטים הציע כי התנועה תמשיך ותמצה את מסלול ההדברות הקיים, והבטיח כי אם וככל שיצוצו קשיים לעניין זה, יפעל לפתרון הנושא באמצעים נוספים, כגון חקיקה.

לפיד ממהר (מדי): צוות "90 הימים" למציאת פתרונות למצוקת הדיור במדינה הגיש המלצות לשר האוצר לפיד, ובתוכן (כמה לא מפתיע...) הצעה להפקעת קרקע חקלאית מקיבוצים ומושבים ובנייה עליה. לדידם, אנחנו הבעיה. להסית- קל, להתעסק עם העיריות- פחות נעים. "בתמורה" חשפנו בתקשורת: הקיבוצים החזירו 20 אלף דונם קרקע באזורי ביקוש. והמדינה ? לא משווקת ולא בונה על הקרקע. חשפנו זאת ב- ynet , ישראל היום, וגלובס, וח"כ עמר בר-לב כבר דורש דיון מיוחד בכנסת בנושא. קישורים:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4447816,00.html

/www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000889949#fromelement=hp_morearticles

http://www.israelhayom.co.il/article/128591

מה חדש בעמק: השבוע ביקר צוות היגוי תנועתי בחוקוק ותל קציר, שני קיבוצים ותיקים, משני צידי אגם הכנרת. בשיחה עם הנהלה וממלאי תפקידים עלו מגוון נושאים קהילתיים וכלכליים, קשר הדדי והסתייעות במחלקות התנועה. ארגן את הסיור מלווה קיבוצי צפון מוטי קומרוב.  

שקיעה רכה, ערב לזכרו של אלעזר גרנות ז"ל, חבר קיבוץ שובל, שנפטר בגיל 86. גרנות היה מבכירי הקיבוץ הארצי ומפ"ם/מרצ. האירוע במועדון צוותא תל-אביב, ביום חמישי | 14.11.13 מהשעה 20:30. משתתפים יאיר צבן , רובי ריבלין , משה דור , זהבה גלאון , חיים (ג'ומס) אורון, אומנים ועוד. הכניסה חופשית.

ובינתיים.. מעבר לים: מתן הופמן שליח השומר הצעיר והסוכנות היהודית בארה"ב מעדכן על פתיחת שנת פעילות במחנה באפ- סטייט ניו יורק בהשתתפות 110 חניכים ומדריכים, בדיונים על אקולוגיה,חיי קבוצה, שיתוף פעולה, היכרות עם חניכים חדשים וחוויות משותפות. השנה פתחנו פעילות גם בוושינגטון,פילדלפיה, וניו ג'רזי. קן נוסף שנפתח השנה- בברוקלין, בו מתקיים שיתוף פעולה עם בית הכנסת "בית אלוהים".

למתגייסים ולהוריהם: בעקבות שיחות טלפון  רבות (מאד !) שהגיעו מהורים למועמדים לגיוס אנחנו מפרסמים בשנית: כל לשכות הגיוס יהיו פתוחות ביום שלישי 05.11.13 בין 14.00-20.00 לבירורים, שאלות ובקשות. להגיע עם תעודת זהות ומסמכים רלוונטיים לברורים. נוקי / מחלקת הביטחון 052-2751575

"שירה עובדת" הוא פרויקט מוסיקאלי אינטרנטי המרכז יותר מ-1,500 (ו-1,000 נוספים ממתינים בסבלנות בתור...) שירים מקוריים שנכתבו בקיבוצים מאז הקמת הקיבוץ הראשון. אתר 'שירה עובדת' נמצא בפורטל התנועה הקיבוצית www.kibbutz.org.il ובו ניתן ליהנות מהשירים המקוריים לאחר שעברו דיגיטציה ושימור ארכיוני. מי שמעוניין לעזור בתהליך השימור מוזמן לפנות אל יפתח מזור באימייל shiraovedet@gmail.com או להתקשר לטלפון: 054-6905614.

מה יוצר מוטיבציה ? יום עיון בכותרת "כלים להגברת המוטיבציה של חבר הקיבוץ" יתקיים ביום ג' 03.12.13 במועדון קיבוץ משמר העמק בין השעות 08.45-15.30. מארגנים אנשי המטה השיתופי, והוא מיועד למנהלי משאבי אנוש בקיבוצים ובמפעלים, למרכזי משק, למזכירים ולמנהלי קהילות. ירצו פרופ' צבי סגל, שעומד בראש "פרויקט המוטיבציה העולמי"  MOTIVA דפנה קנטור שהיא מנהלת מש"א בכירה, ד"ר שי בן יוסף, יועץ ומלווה קיבוצים וקהילות בתחום הבינוי הקהילתי. הרשמה אצל מריו 052-4269064

כתבות מן האתר

ארכיון

ארכיון