title
title
title
title
title
title
מה ניתן לעשות במוזיאון?
איך מגיעים?
מוזיאון הצילום שוכן בבית האבן הוותיק מצפון לכניסה הצפונית של חדר האוכל. שלט ברור ליד דלת הכניסה מבטיח שלא תטעו בין ארבעת חדרי המבנה.

מה במוזיאון ?
חלקו האחד של המוזיאון מציג את ציוד חדר החושך המקורי של אפרא, כולל ספרות מקצועית וכימיקלים להכנת תמיסות פיתוח, כפי שנשמרו במשך כל השנים. על קיר האבן הישן מוצגות חלק מן המצלמות הישנות ששימשו את אפרא בתקופת עבודתו.
מוצג מיוחד הוא השעון המעורר שהוסר מאחד ממטעני החבלה שהונחו בדלת חדר החושך על ידי חוליית פת"ח בראשון למאי 1966. תיאור האירוע, מוצג בתמונות על אחד מכותלי המוזיאון.
חלקו השני נהנה מן העידן הדיגיטלי. צג טלויזיה "42 מאפשר הצגת מצגת דיגיטאלית של כל התמונות באופן אקראי. התמונות מוצגות עם כותרת הכוללת את תיאור התמונה, שנת הצילום ומספר הקובץ.
שתי עמדות מחשב מאפשרות לשני אנשים בו-זמנית לחפש תמונות לפי מפתח שם, נושא ושנת הצילום, בעזרת תוכנת חיפוש שנכתבה במיוחד למטרה זו.

זיהוי ועדכון תיאור התמונות
כאמור, כל תמונה קיבלה תיאור וזיהוי ראשוני. הזיהוי מתייחס לעיתים לאירוע, שם המצולמים או לפחות חלקם.
ישנן תמונות רבות שלא הצלחנו לזהות את המצולמים או את חלקם, לכן יצרנו בתוכנה חלון עדכון כל מי שיכול לשפר את הזיהוי ותיאור התמונה מוזמן לעשות זאת בחלון העדכון, ובתנאי שהזיהוי ודאי.

מדוע לשמור תמונות במחשב
תמונות דיגיטאליות יכולות להישמר בלא ששיניי הזמן יכרסמו באיכותן (רצוי ליצור גיבוי)
האפקט הוויזואלי של תמונה המוצגת על מסך מחשב, חזק לאין שיעור מתמונת נייר קטנה, שלא לדבר על כך שרוב האלבומים מעלים אבק במדפים העליונים או בבויידים.
ניתן להגדיר את שומר המסך כמצגת אקראית של תמונות דיגיטליות. כל אימת שהמחשב אינו בעבודה מופיעה מצגת תמונות אקראית וכך נחשפים כל הזמן לתמונות הישנות והנוסטלגיות גם מבלי שנצטרך ליזום פעולה כל שהיא.

איך אקבל תמונות לרשותי?
מטרת הפרויקט הייתה להוציא את הנגטיבים ולהפכם לתמונה דיגיטלית שניתן להציגה בגדול במחשב הביתי. מי שרוצים לקבל לרשותם תמונות כקובץ דיגיטלי יסמנו את התמונות המבוקשות בחלון מיוחד בתוך התוכנה. התמונות תימסרנה על גבי דיסק או תשלחנה בדואר אלקטרוני. ניתן גם לקבל תמונות מודפסות באיכות טובה בגדלים המקובלים. עם הזמן נתארגן גם לספק הגדלות גדולות במיוחד הכוללות גם תיקון פגמים בפוטושופ או תמונות קנווס ואחרות.
רשימת המחירים מוצגת במוזיאון.

יצירת קשר
שאול נוי 050-5208506

כתבות מן האתר

ארכיון

ארכיון